Wednesday, August 12, 2009

DAP boleh hina Islam – Nik Aziz


Nik Aziz minum kopi China
Lim Kit Siang yang belanja
Dulu DAP dan syaitan sama saja
Sekarang DAP, PAS dan syaitan serupa juga

DAP boleh hina Islam – Nik Aziz
Aug 12th, 2009 By administrator Category: Berita Pilihan


KOTA BAHARU 12 Ogos — Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak membantah tindakan segelintir pemimpin DAP menghina Islam kerana parti itu bukan parti Islam dan kefahaman mereka terhadap Islam mungkin tidak mendalam.
Beliau sebaliknya menyalahkan sikap pemimpin Islam yang menolak ajaran Islam sehingga agama itu tercemar dan telah disalah ertikan kesuciannya oleh mereka yang bukan Islam.
“DAP kalau hina Islam pasal dia bukan Islam. Yang orang Islam tolak Islam itu lebih menghina Islam,” katanya kepada pemberita di sini hari ini ketika diminta mengulas tindak tanduk beberapa pemimpin DAP kebelakangan ini yang dilihat menghina Islam.
Nik Aziz berkata untuk meningkatkan kefahaman DAP terhadap Islam, Pas sebagai rakan kepada DAP dalam pakatan pembangkang, mengambil pendekatan memberi penerangan kepada pemimpin-pemimpin parti itu supaya mereka lebih memahami Islam.
“Kita mendekati mereka melalui forum, wacana dan perbincangan,” katanya.
Nik Aziz juga mempertikaikan tindakan pihak tertentu yang melabelkan penasihat Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai pengkhianat.
Sebaliknya beliau berkata perkara yang patut dipertikaikan adalah jika berlaku kepincangan dalam pelaksanaan dasar PKR dan bukannya membuat serangan peribadi.
“Kenapa nak serang batang tubuh orang. Sepatutnya seranglah dasar PKR. Saya rasa malu dengan orang Melayu sekarang yang menyerang batang tubuh orang,” katanya. – Bernama

Komen: Nik Aziz sedang menghadapi sindrom 'tua' yang amat berat. Apa sahja yang Nik Aziz cakap sudah tidak releven lagi dengan pemikiran yang waras. Nik Aziz telah menolak Al Quran dan Sunnah dengan meletakkan Kafir boleh hina Islam, fatwa terbaru Ulamak Besar Pas Nik Aziz.

1 comment:

Anonymous said...

SLM PAK LEBAI...MMG DAH KETENTUAN ILLAHI KOT. SI PENJUAL AGAMA BERSAHABAT DGN SI PENCACI AGAMA..YG KELAKARNYA PLAK, DUA2 SALING MUSUH WLUPUN DLM PAKATAN YG SAMA BILA X SEKEPALA KEHKEHKEH ADOIYAIII..ROSAK BTUL PAKATAN NI!!

Post a Comment