Sunday, August 2, 2009

PAS PERLU DIHARAMKAN

PENGKALAN KUBUR 3 Ogos- Gerakan Pas amat terangcang dan boleh membahayakan ketenteraman awam. Pas telah menubuhkan skuad amal yang menyamai Jamaah Islamiah (JI) yang telah diharamkan oleh kerajaan. Pasukan ini dianggarkan seramai 20 ribu seluruh negara, yang kebanyaknya terdiri daripada ahli Pas dan penyokong Pas yang berumur kurang dari 4o tahun.

Gerakan kumpulan ala JI ini memang dirancang oleh Nik Aziz dan rakan-rakan dalam Pas. Aktiviti mereka selalu 'melebihi' daripada penguasa undang-undang negara. Gerakan ini adalah saki baki gerakan JI yang dipelopori oleh Nik Abduh anak Nik Aziz.

Kumpulan inilah digunakan untuk melakukan keganasan setiap kali berlaku demontrasi. Anwar cekap melihat kekuatan skuad amal ini dan digunakan untuk menentang kerajaan secara terbuka.


Remaja skuad amal yang diperalatkan oleh Pas



Skuad Amal barisan hadapan demontrasi hapus ISA

Kumpulan ini memang dilatih sebagai kumpulan penentang kerajaan BN atau UMNO secara total dan kekerasan termasuk pembunuhan. Perkadiran Pas ini ganas dan kasar serta bersikap gangster.



Demonstrasi 3 hari lepas menunjukkan kehadiran skuad amal secara terbuka. Pas telah menggunakan kekuatan (skuad amal) mereka untuk meruntuhkan kerajaan BN yang dipilih secara demokrasi.



Di kampong kumpulan ini kelihatan warak dan tertib, tetapi berkelakuan jahat semasa menyertai demontrasi.

Dengan jumlah ahli skuad amal ini semakin meningkat maka ianya merbahaya kepada ketenteraman awam dan masa depan negara. Pemimpin Pas bertanggungjawab atas pembentukan gerakan ganas skuad amal yang berselindung disebalik gerakan dakwah Islamiah.

Skuad amal harus diharamkan dan Pas juga harus diharamkan jika meneruskan gerakan anti Kerajaan Islam dibawah pimpinan UMNO.

No comments:

Post a Comment