Sunday, August 16, 2009


Surat MPKB bertarikh 20 July 2009
MPKB(L)9/1995/(61)

NIK AZIZ TIPU LAGI RAKYAT KELANTAN
KOTA DARULNAIM KOTA BHATU 16Ogos - Isu Nik Aziz menyokong DAP menghina Islam masih panas diperbincangkan dikedai kopi seluruh Kelantan. Isu beer masih tidak selesai di Selangor dimana jualan beer begitu meluas sekali semenjak PR memerintah. Isu terbaru yang berlaku diKelantan ialah Nik Aziz mengarahkan supaya sesuatu iklan yang dipamirkan DIWAJIBKAN MENGADAKAN TULISAN JAWI BERUKURAN LEBIH BESAR ATAU SAMA BESAR DENGAN HURUF-HURUF BAGI PERKATAAN LAIN DAN DILETAK DIBAHAGIAN ATAS DAN TULISAN LAIN DIBAHAGIAN BAWAH.
Sehubungan dengan itu Kerajaan kelantan memberi tempoh sehingga 31 Disember 2009 untuk membetulkan iklan-iklan dipremis masing-masing. Sekiranya gagal berbuat demikian MPKB Bandaraya Islam akan mengambil tindakan yang tegas.
Soal tulisan jawi Nik aziz gagal selaraskan dengan negeri-negeri pembangkang yang lain terutama Selangor. Di Selangor Khalid dan DAP dengan disokong oleh PAS membuang semua tulisan jawi.

Amoi China dan Pas yang menghapus tulisan jawi di Selangor.

Ini adalah penipuan terbaru Nik Aziz yang memerintah Kelantan mengguna pendekatan IT (Ikut Telitas). Nik Aziz beranggapan bile Pas Kelantan bertegas dengan tulisan Jawi maka rakyat Kelantan yang terdiri dari orang Melayu menyokong Pas, sebaliknya yang berlaku dinegeri lain ialah menghapus tulisan Jawi untuk mendapatkan sokongan orang China dan India.
Rakyat Kelantan yang terdiri dari peniaga-peniaga Melayu amat marah dan kecewa dengan pemerintahan Nik Aziz yang berkecamuk dan kelamkabut.

No comments:

Post a Comment