Thursday, July 16, 2009



...rakyat didahulukan....Tok Pa

UJIAN PERTAMA TOK PA CEMERLANG


BUKIT TA 16 July - Pilihanraya Kecil (PRK) N41 Manek Urai tirainya sudah berlaboh. Pahit maung sama-sama dirasai oleh semua pihak. Terutama jentera yang bekerja bertukus lumus, siang dan malam, dengan harapan dapat mengalas kemenangan.

Situasi hampir menang BN dalam PRK Manek Urai, merupakan pencapaian yang amat cemerlang. Walau pun hampir menang dengan ketinggalan 65 undi rasa penat mulai terubat.

Tok Pa mempunyai karisma kepimpinan yang tersendiri, UMNO bertuah mempunyai seorang pemimpin yang amat istimewa. Istimewa yang dimaksudkan ialah dalam hal personaliti, pemikiran, penguasaan ilmu, pentadbir yang disegani dan sahabat yang setia.

Personaliti 'mudah baso' telah menambat hati rakyat Jeli khasnya dan rakyat Kelantan amnya, rakyat semuanya merasai 'aura' kehadiran Tok Pa sebagai seorang pemimpin berwibawa. Keistimewaan itu jugalah yang telah mengugat Pas Kelantan dalam Pilihanraya Umum 2004. Pada masa itu beliau memegang Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kelantan.

Setelah Tok Pa dilantik semula sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan yang baru tahun ini, tak sempat 'kemas' pejabat lagi, berlaku PRK Manek Urai. Walau pun begitu kebolehan beliau memimpin PRK Manek Urai tidak boleh dipertikaikan lagi.

Dengan keputusan PRK itu sekali lagi terbukti keistimewaan Tok Pa terserlah. Berupaya membuatkan Nik Aziz troma dan tersandar sepertimana PRU 2004.

Apa pun komen dari segenap lapisan masyarakat, Tok Pa dapat melepasi ujian pertama dengan cemerlang.




No comments:

Post a Comment