Monday, July 27, 2009


Tok Pa disenangi Rakyat Kelantan

RAKYAT KELANTAN DAH KENAL LAMA SIAPA NIK AZIZ

PASIR TUMBUH 28 July- Nik Aziz tersohor sebagai seorang yang berketurunan kaki judi dan sabung ayam. Sejak dulu lagi rakyat Pulau Melaka tahu siapa keturunan Nik Aziz. Orang yang bengis dan panas baram seperti amalan syaitan.

Rakyat dikawasan kampong Pulau Melaka juga tahu apa makanan utama beliau. Mengikut seorang tua yang suka mengikuti Nik Aziz memburu tupai, beliau mengatakan Nik Aziz hobinya menembak tupai. Tupai yang gemok dimasak atau dibakar untuk dijadikan makanan, beliau suka sangat makan tupai.


Ulamak Kelantan mempertikaikan makan tupai haram, tapi Nik Aziz kata halal. Analoginya mudah Nik Aziz kata ayam yang makan taik (najis) boleh dimakan, sedangkan tupai makan buah-buahan lagi bersih dan sudah tentu boleh makan.

Ulamak Nik Aziz yang menghalalkan makan binatang yang tak suci maka apa lagi percakapannya amat berbau jahat lebih dari syaitan.

Ulamak Nik Aziz ada ustaz kata menyamai bapa syaitan, yang mengingkari Islam. Nik Aziz selalu menghalalkan yang haram. Bermula dengan berbagai perkara terutama menyentuh dengan agama Islam;

Mat Sabu yang bersekedudukan dengan Norma yang masih menjadi isteri orang di Hotel Perdana, Nik Aziz kata halal.

Buku syit bagus dan Tuhan juga mencarut, Tuhan juga samseng.

Kemenangan Pas tahun 1990 kerana kerjasama melaikat dilangit dengan manusia dibumi.

Boleh berkawan walaupun dengan syaitan

Elezeberth wong bogel boleh walaupun bersama dengan lelaki Islam.

Menghadiri upacara agama keristian dan buddha boleh termasuk Nik Aziz sendiri bersama sami buddha.

UMNO sama dengan ajaran ayah pin dan komunis

Dalam kalangan Ulamak Kelantan kebanyakanya menolak pendirian Nik Aziz. Nik Aziz telah menjadikan Islam sebagai bahan politik. Nik Aziz mengamalkan bukan setakat teori menghalalkan cara tetapi lebih dari itu, iaitu menghalalkan Islam dalam apacara sekalipun.

Cuba teliti kata-kata Nik Aziz yang terbaru mengenai kerjasama Umat Islam dalam UMNO dan Pas. Apa yang jelas ialah Nik Aziz menolak persaudaraan sesama Islam. Ini bererti Nik Aziz menolak Islam.

'Pergi jahanamlah UMNO' - Nik Aziz

Oleh AZRAN FITRI RAHIM
azran.rahim@utusan.com.my

KOTA BHARU 27 Julai - ''Salam ini bukan di antara UMNO dengan Pas, tetapi antara kerajaan Kelantan dan Pusat, tak timbul masalah UMNO ini, pergi jahanamlah UMNO.''

Demikian reaksi Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika diminta menjelaskan lebih mendalam mengenai 'salam' yang dihulurkan beliau kelmarin.

Malah, Mursyidul Am Pas itu tetap dengan pendiriannya menolak sebarang perbincangan atau kerjasama dengan UMNO kerana menganggap parti itu telah menyimpang daripada perjuangan Islam.

Nada Nik Aziz amat berbeza dengan kenyataannya pada kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai yang menyamakan UMNO sebagai tunjang utama kepada Barisan Nasional (BN) dengan ajaran sesat Ayah Pin dan pengganas komunis, Chin Peng.

Katanya lagi, walau apa sekali pun, Kerajaan Pusat perlu membantu kerajaan negeri kerana ia termaktub dalam Perlembagaan di bawah sistem federalisme.

"Negeri ini bukan hak UMNO, kalau tak bantu, dia kena bantu negeri ini bukan dengan sukarela, tetapi dengan Perlembagaan.

"Kalau tak buat kita gulinglah. Pandailah kita guling, misal yang selalu saya kata, nak pergi ke Kuala Krai, tapi pemandu bawa bas ke Terengganu. Adakah boleh dengan riuh rendah sahaja. Kita kena tolak pemandu ambil stereng dan pandailah kita buat," katanya.

Komen:

Tok Pa amat cepat memahami tipu helah Nik Aziz, sebab itulah selepas Nik Aziz menghulurkan tangan untuk berbaik-baik dengan UMNO, Tok Pa terus membuat kenyataan keesokannya strategi UMNO untuk menawan Kelantan yang disiarkan muka hadapan akhbar Sinar Harian. Jelas Tok Pa bijak menghidu politik kotor Nik Aziz, seorang ulamak usuk-jahat. Sebenarnya Nik Aziz troma dengan kepimpinan Tok Pa. Nik Aziz tahu rakyat Kelantan lebih mesra dengan Tok Pa dari Nik Aziz yang sombong dan bongkak.

No comments:

Post a Comment